Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej rusza z kampanią promującą zaangażowane ojcostwo. Akcja promocyjna opierająca się na trzech spotach wyświetlanych w mediach społecznościowych będzie przekonywać młodych ludzi, że bycie ojcem i aktywna obecność w życiu dziecka to prawdziwa przygoda życia – dostępna na wyciągnięcie ręki dla każdego mężczyzny.
Stereotyp ojca-jedynego żywiciela rodziny i wiecznie nieobecnego taty wciąż trzyma się mocno – choć na szczęście coraz bardziej mija się z rzeczywistością, ustępując miejsca nowemu pokoleniu zaangażowanych ojców, dla których tacierzyństwo to nie tylko odpowiedzialność, ale i świetna zabawa.
„Podejście do ojcostwa bardzo zmieniło się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Dziś dla wielu mężczyzn bycie tatą tu i teraz to rola życia i prawdziwie męska przygoda, której – jak każdej przygodzie – towarzyszą wyzwania, ale także radość, satysfakcja i wewnętrzny rozwój. Ogłoszona dzisiaj kampania to potwierdzenie tego, że poważnie traktujemy nasze deklaracje z czwartkowej konferencji prasowej, na której zaprezentowaliśmy projekt Strategii Demograficznej 2040. To właśnie w tej strategii na kwestię rodziny i demografii patrzymy szeroko. Chcemy więc oddziaływać nie tylko poprzez wsparcie finansowe rodzin, ale również wzmacnianie więzi i trwałości rodzin” – zaznaczył premier Mateusz Morawiecki.
Celem spotów jest przekonywanie niepewnych i niezdecydowanych do tego, że ojcostwa nie trzeba się bać, a bycie tatą niczego nie przekreśla, a wręcz przeciwnie: mobilizuje do działania i wytyczania sobie nowych, ambitnych celów.
„O roli ojca w przestrzeni publicznej nie mówi się tak dużo i często jak o macierzyństwie, ale nie mam żadnych wątpliwości, że tata jest dla każdego dziecka osobą równie ważną, co mama. To właśnie tata jest pierwszym wzorem mężczyzny zarówno dla syna, jak i córki. W oczach swoich dzieci jest prawdziwym bohaterem i bezpieczną przystanią – powiedziała Minister Rodziny i Polityki Społecznej, Marlena Maląg.
„Zależało nam na pokazaniu, że bycie tatą może być fantastyczną, męską przygodą pełną pasji i miłości. Bycie ojcem dostarcza wspaniałych i niezapomnianych emocji, porównywalnych tylko ze sportami ekstremalnymi. I to takimi, w których zawsze wygrywają: szczerą, bezinteresowną miłością i szansą przeżycia czegoś wyjątkowego, czego nie można kupić za żadne pieniądze ” – powiedziała Barbara Socha, Pełnomocnik Rządu do Spraw Polityki Demograficznej.
Elementem kampanii z okazji Dnia Ojca jest również zorganizowana przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej gra miejska „Przygoda z Tatą”. Do aktywnej zabawy w podróżników-odkrywców zaproszono ojców z dziećmi, a zadaniem zespołów było przeszukanie archipelagu skarbów i odnalezienie odpowiednich obiektów w centrum miasta. Patronem wydarzenia jest Inicjatywa Tato.net.
Wygrani w grze miejskiej „Przygoda z Tatą” otrzymają voucher na dwudniowy, rodzinny wyjazd do Gospodarstwa Agroturystycznego „Pod Kogutem”. Laureaci 2 miejsca otrzymają voucher dla całej rodziny na warsztaty polegające na wspólnym zaprojektowaniu i wykonaniu wymarzonego projektu rodzinnego do domu, z kolei zwycięzcy 3 miejsca będą mieli okazję spędzić wspólny czas, podczas którego rodzina będzie miała możliwość stworzenia wymarzonych drewnianych koszyków na rowery.Na wszystkich uczestników zabawy czekają liczne atrakcje, gadżety oraz edukacyjne nagrody w postaci gier planszowych.
„Dzisiejsi młodzi ojcowie pragną być pełnoetatowymi, zaangażowanymi rodzicami, a ojcostwo staje się przemyślaną i ważną częścią ich tożsamości. Jestem przekonany, że dla młodych mężczyzn ojcostwo może być przygodą życia i nadać mu zupełnie inny, ale równie pasjonujący kierunek – powiedział Dariusz Cupiał, z Inicjatywy Tato.Net.
Spoty reklamowe w trzech odsłonach można obejrzeć w mediach społecznościowych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na You Tube -https://www.youtube.com/mrips oraz na profilu @MRiPSRP, oraz @PoPierwszeRodzina.Official.
Dodaj komentarz