Opracowano trzy warianty przebiegu planowanej południowej obwodnicy Wadowic. Wszystkie częściowo pokrywają się ze sobą, a największe różnice dotyczą jej ostatniego odcinka i połączenia z ul. Emila Zegadłowicza. Dziś rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie. Mieszkańcy mogą zapoznać się z planami sytuacyjnymi wszystkich wariantów i zgłaszać do nich ewentualne uwagi.
Powstanie południowego drogowego obejścia Wadowic jest jedną z inwestycji ujętych w rządowym programie budowy 100 obwodnic. Na podstawie porozumienia pomiędzy GDDKiA a wadowickim samorządem, gmina wzięła na siebie koszty opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń. Wyniosą one niespełna 1,5 mln zł. Projekt przygotuje Pracownia Inżynierska KLOTOIDA, która na razie przygotowała wspomniane we wstępie trzy warianty przebiegu obwodnicy.
Mieszkańcy mają tydzień czasu (do 26 lipca), by zapoznać się z planami. A do końca miesiąca mogą zgłaszać związane z inwestycją wnioski, uwagi i zastrzeżenia. Materiały do wglądu dostępne są na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Wadowicach. Dodatkowo można się będzie z nimi zapoznać w najbliższy piątek (23.07) między 14.00-17.00. Przez tych kilka godzin na Placu Jana Pawła II w Wadowicach ma działać punkt, w którym projektanci będą odpowiadać na wszelkie dotyczące inwestycji pytania.
Południowa obwodnica Wadowic ma stanowić nowy odcinek drogi krajowej nr 28. Połączy rondo gen. Leopolda Okulickiego z ul. Zegadłowicza. W przyszłości „spotka” się tam również z planowaną Beskidzką Drogą Integracyjną, czyli drogą ekspresową S52. Na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Zegadłowicza powstanie rondo. Nowa trasa będzie biegła w znacznej części wzdłuż Skawy. Będzie to droga krajowa klasy GP, czyli główna o ruchu przyspieszonym, ze średnią prędkością 80 km/h. Długość jezdni wyniesie około 1,45 km. Sama jej budowa ma ruszyć dopiero w 2024 roku.
Dodaj komentarz